loading...
درباره ماشین و موتور ها
دیانا بازدید : 61 یکشنبه 16 آذر 1399 نظرات (0)

رانا پلاس یک کدام از خودروهای جدید شرکت خودرو سازی ایران خودرو میباشد که در طرح های پیش فروش عرضه شده است. این خودرو از تجهیزات و امکانات مختلفی برخوردار است. این خودرو ایرانی به پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU۵ مجهز میباشد، این پیشرانه ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید می‌کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی قدرت را به چرخ‌های جلوی این سدان کلاس B می رساند. پیشرانه رانا پلاس دارنده استاندارد آلایندگی یورو ۵ میباشد و تا حدی گاز‌های مضرر کمتری نسبت به نمونه یورو ۴ دارد.

بیشتر درباره مشخصات فنی دنا پلاس: https://dorhato.com/car-information/view/36/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D9%86%D8%A7-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-1393-1397

از سایر امکانات این خودروکنسول میانی، شیشه‌های برقی، آینه با تنظیم برقی، دسته دنده جدید، چراغ‌ها با گرافیک جدید، صندلی های جدید، قالپاق با طرح جدید، غربیلک فرمان با آرم کرومی، عایق صداگیر کاپوت، دسته راهنما و برف پاک کن جدید و زه های همرنگ بدنه میباشد.

نسخه فیس لیفت رانا در بخش گرافیک چراغ‌های جلو و عقب، جلو پنجره، رنگ دستگیره‌ها و زه جانبی، نوع صندلی ها، آینه‌های جانبی، تریم داخلی، غربلیک فرمان و جلو آمپر با نمونه پیشین متفاوت میباشد.

اکنون مجموعه صندلی‌های پژو ۲۰۷ i بر روی رانا پلاس نصب میشود و این خودرو غربیلک فرمان مشابه به ۲۰۷ i را دارد. کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، طرح فیبر کربن کنسول میانی و داشبورد، سیستم پخش USB و بلوتوث بدون CD، شیشه‌های جلوی و عقب برقی، آینه‌های جانبی برقی و… از جمله تجهیزات رانا پلاس میباشد.

دنا پلاس تحت عنوان نسخه فیس لیفت دنای معمولی شناخته میشود که در فصل زمستان ۱۳۹۵ به طور قانونی رونمایی شد. این خودرو با تغییراتی در قسمت طراحی و سطح امکانات در جایگاه فول آپشن‌ترین محصول ملی قرار گرفت. اما ابتدا تحریم‌ها منجر شد تا نمونه تنفس طبیعی دنا پلاس نسبت به گذشته ساده‌تر گردد و از وجود امکاناتی نظیر سانروف و کیسه‌های هوای جانبی جلو محروم گردد.

دنا پلاس تنفس طبیعی به پیشرانه ۱۶۴۶ سی سی EF۷ مجهز است و قدرتی حدود ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۷ نیوتن متر به جعبه دنده ۵ سرعته دستی منتقل می‌کند. ولی ایران خودرو برنامه دارد تا در ماه‌های آتی پیشرانه EF۷ پلاس را بر روی این خودرو نصب نماید که تا حدی در بحث عملکرد، استهلاک و آلایندگی وضعیت بهتری را دارد.

دنا پلاس دربرگیرنده امکاناتی به عنوان مثال فرمان هیدرولیک مجهز به کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، لامپ‏های سقفی جلو و عقب و چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین میباشد.

علاوه بر این دناپلاس دارای طرح جدید آینه‏‌های جانبی، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد، شیشه بالابر‌های جلو و عقب برقی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس) و قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی میباشد.

همچنین دناپلاس از امکاناتی مانند کمربند‌های ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع ، سیستم کنترل بخار بنزین، شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)، سانروف، کروز کنترل، ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده)، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، نمایشگر دمای محیط، آنتن سقفی جدید (Shark fin) به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب، تنظیم زاویه نور چراغ‏های جلو از داخل بهره مند میباشد

دیانا بازدید : 59 یکشنبه 02 آذر 1399 نظرات (0)

حتما قدم اول در هر خریدی، گزینش آن میباشد. در خرید خودرو هم می بایست ببینید که نیازتان چه است، چه سبک ماشینی نیاز شما را برآورده می‌نماید، چقدر پول دارید و میخواهید ماشین جدید بخرید یا این که دست دوم. یکی از راحت‌ترین کار‌ها برای خرید خودرو‌های صفر کیلومتر داخلی، مراجعه به وبسایت فروش اینترنتی یکی از خودروسازان میباشد. خودروسازان معمولا مدت زمانی محدود را برای فروش نقدی یا این که پیش‌فروش اعلام می‌نمایند. شما بایستی در بازه‌ی زمانی معلوم به وبسایت آنان رجوع کنید و خریدتان را انجام دهید. با این حال این کار دردسر‌هایی هم دارد. برای مثال اینکه بعضی وقتها در تحویل خودرو تاخیر می‌کنند یا اینکه مدام آن مدل خودرویی را که قصد خریدش دارید، برای فروش نمی‌گذارند. مثلا ممکن میباشد L۹۰ اتوماتیک بخواهید، اما این ماه آن را برای فروش نقدی نگذاشته باشند؛ بدین ترتیب بسیاری از مردم ترجیح می دهند سراغ خرید خودروی صفر کیلومتر از دست یا این که خرید و فروش خودرو دست دوم بروند.

اگر میخواهید از دست خودروی صفر یا این که استوک بخرید باز هم کافیست که پشت مانیتور بنشینید. وبسایت‌های مختلفی وجود دارد که فروشنده‌ها ماشین‌هایشان را با اطلاعات کامل و عکس برای فروش می گذارند. معمولا در این سایت‌ها می توانید بر اساس برند، مدل، نوع، رنگ و قیمت خودرو یا حتی شهر محل اقامت، خودروی مورد علاقه‌تان را پیدا فرمایید. به هر حال این کار خیلی آسان‌تر از گشت زدن در آن جمعه‌بازار‌های شلوغ معامله ماشین میباشد.به چه شکل خودروی مطلوب خود را بخریم؟

قدم دوم: کارشناسی فنی

پس از اینکه خودرویی که به طور اینترنتی پسندیدید را تعیین کردید، با فروشنده تماس حاصل نمایید و بعد از حرف‌های اولیه، جایی با وی قرار بگذارید. خودرو را از نزدیک مشاهده کنید و اینک بسته به اطلاعاتتان از خودرو، می‌توانید راجع به وضعیت سلامتی آن بیشتر بفهمید. اگر قبلا ماشین داشته‌اید، میتوانید با گشت کوتاهی در شهر تا حدودی متوجه وضعیت آن بشوید. به بدنه و رنگ خوردگی‌ها هم توجه فرمائید؛ چراکه میتواند نشان دهنده‌ی سرگذشت پرتلاطم یا آرام ماشین باشند. جدا از همگی‌ دقت‌های اولیه‌ای که بایستی بکنید، قطعا می بایست خودرو را پیش متخصص ببرید. معمولا دو کارشناس بایستی خودرو را از نزدیک ببینند. یکی از کارشناس بدنه میباشد که وضعیت سلامت بدنه، رنگ‌شدگی، صافکاری و سوابق تصادف ماشین را برایتان شرح می دهد و دیگری متخصص فنی میباشد که از موقعیت فنی خودرو برایتان می گوید.

اگر متخصص آشنا سراغ دارید، از او بخواهید که به محل قرار بیاید یا این که اصلا ماشین را پیش او ببرید.

قدم سوم: قول‌نامه

بعد از کارشناسی فنی و اطمینان از هماهنگی قیمت خودرو با سلامت آن میتوانید همان‌جا قول‌نامه‌ی دستی بنویسید. در قول‌نامه اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس، نام پدر، شماره ملی، مشخصات کامل کارت ماشین و قیمت معامله را می‌نویسید. اگر دوست داشتید هم می توانید به یک نمایشگاه خودرو یا دفتر اسناد رسمی رجوع کنید تا قول‌نامه‌ی رسمی را روی کاغذ‌های مخصوصی که برای این کار فیلد‌های معلوم دارد بنویسید.

بعد از نوشتن قول‌نامه، می بایست حداقل مبلغی یکی دو میلیون تومانی را به عنوان بیعانه به فروشنده بدهید. سپس در‌صورتی که نخواستید همان موقع به محضر و تعویض پلاک مراجعه کنید، می‌توانید ماشین را به یک پارکینگ عمومی ببرید. آن‌جا قبضی می‌نویسند و آن را به دو نیم تقسیم می‌کنند. یک پاره را به دست فروشنده و پاره‌ای دیگر را به دست خریدار می‌دهند و وقتی که هر دو پاره با هم به پارکینگ برسند ماشین ترخیص می‌شود. ولی پارکینگ در شرایطی میباشد که فروشنده و خریدار به هم اعتماد نداشته باشند در غیر این صورت ماشین می‌تواند پیش یک کدام از دو طرف باقی بماند.

دیانا بازدید : 49 چهارشنبه 14 آبان 1399 نظرات (0)

بخش اعظمی از خریداران اطلاعات فنی در رابطه با خودرو ندارند و تنها میخواهند یک خودروی ارزان‌قیمت کارکرده بخرند. این اشخاص معمولا در داد و ستد ضرر می‌کنند، به این دلیل که عدم آگاهی فنی باعث می گردد متوجه بسیاری از مشکلات فنی خودرو نشده و اصطلاحا گنجشک را جای قناری بخرند. ضرری که این اشخاص می‌کنند تنها مالی نیست و حتی ممکن میباشد جان خویش و خانواده‌شان را به خطر بیاندازند.

۲. آنچه میبینید همان خودرویی نیست که تحویل می گیرید

به شما خودرویی بدون ایراد و تمیز نشان میدهند و شما هم آن را تایید میکنید و بعد از امضای قرارداد، به شما خودروی دیگری تحویل میدهند که زمین تا عرش با آنچه دیده بودید، فرق دارد.

۳. قطعات ردوبدل میشوند

بعد از اطمینان شما از سلامت خودرو و رفتن برای نوشتن قول‌نامه، بسیاری از قطعات مهم خودرو جابجا گردیده و با قطعات صدمه دیده یا این که تصادفی جایگزین می گردند.

۴. مراقب بندهای قولنامه باشید

اکثری از بندهایی که در قول‌نامه خرید و فروش خودرو می آیند شما را متضرر خواهند کرد. اکثری از مواقع شما حتی متوجه نمی‌شوید که یک بند قرارداد چه طور می تواند علیه شما مورد استفاده قرار گیرد و تنها یک متخصص خودرو یا این که متخصص حقوقی قادر است آنها را تشخیص دهد.

۵. صف خریداران آماده معامله

این تکنیک قدیمی هنوز هم اجرا می شود و جالب‌تر آن که هنوز هم جواب می دهد. در لحظه‌ای که دو دل میشوید صفی از خریداران جعلی به شما نشان میدهند که هر کدام به هر دلیلی فردا یا این که هفته آینده پولشان جور می‌گردد و براین اساس شما را در منگنه قرار میدهند تا تحت تاثیر احساسات و شتابزده تصمیم بگیرید. در چنین شرایطی هر انسانی چشم بر بسیاری از مشکلات می‌پوشاند و ممکن میباشد تصمیم نا معقولی بگیرد.

۶. کارشناسان جعلی

فروشندگان و خریداران خودروی دست‌دوم همیشه کارشناسان آشنایی دارند که اگر پیش آنها بروید هزینه کارشناسی خیلی کمتر یا این که حتی مجانی می‌شود! هیچگاه به این کارشناسان اعتماد نکنید و متخصص را از جایی دارای اعتبار که مورد تایید طرفین باشد گزینش کنید.

۷. جعل شماره شاسی روی قطعات خودروی تصادفی

اکثری از کلاه‌برداران خودروهای تصادفی را خریداری کرده و قطعات آن را با خودروهای سرقتی یا تصادفی دیگر جایگزین می‌کنند و در نهایت شماره شاسی یا موتور را روی آن حک می‌نمایند. شما هر چقدر هم در تشخیص خطاها فنی و ظاهری خودرو خبره باشید نمی‌توانید جعلی بودن حک شدن شماره را تشخیص دهید.

۸. فروش چکی خودروی دست دوم

در شرایط بد معیشتی امروز برای بسیاری جالب میباشد که بتوانند خودروی دست دومی را با پرداخت یک پیش‌پرداخت و قسط‌بندی مابقی آن خریداری نمایند. اکثر مواقعی که چنین شرایطی را پیشنهاد می‌دهند کلاهبردارند و بعد از پرداخت هزینه پیش‌پرداخت، شما دیگر نه خودرویی میبینید، نه دفتر و دستکی و نه فروشنده‌ای! می بایست با پیش‌پرداختی که داده بودید برای همیشه خداحافظی کنید.

چه باید کرد؟

 

در چنین قوانینی تحت عنوان یک خریدار یا این که فروشنده خودروی دست دوم چه کار میتوانید بکنید؟ مرجع قیمت‌گذاری خودروی کارکرده کجاست؟ شایسته ترین روش، استفاده از تجربه یک متخصص خودروی خبره میباشد. چنانچه شخص قابل اعتمادی را می شناسید از او کمک بگیرید، البته بسیار دشوار میباشد که دلالان زرنگ این بازار را قانع کنید که به نقل از کارشناسی که شما معرفی می‌کنید، اعتماد کنند. یکی از راه‌ها این میباشد که از خدمات کارشناسی خودروی معتبر استفاده کنید که بی‌طرفی آنان مشخص است و طرفین خرید و فروش می توانند به آن اعتماد نمایند.

دیانا بازدید : 39 سه شنبه 29 مهر 1399 نظرات (0)

ساینا نمونه فیس لیفت شده ای از تیبا میباشد که چراغ‌ها و برخی از دیگر بخش‌های آن تغییر پیداکرده است که در ادامه در رابطه با مشخصات فنی ساینا و ظاهری که دارد با شما بیشتر صحبت میکنیم.

 در نمای جلو چراغ‌های چندضلعی دیده می شود. چراغ‌های مه شکن بر روی سپر میباشند و خطوط شکسته بر روی بدنه به چشم میخورد ازجمله بر روی کاپوت و در نمای جانبی. باوجوداینکه تلاش طراحان در قسمت جلو خوب بوده، اما در نمای عقب با طراحی چندان جذابی روبه‌رو نیستیم.

 سایپا در ساینا به‌طور کامل طراحی جلو و عقب تیبا را تغییر داده میباشد تا آن را بروزتر و دیدنی‌تر نماید. در قسمت جلویی این خودرو فرم کاپوت به طور کاملً عوض شده و چراغ‌های جلو هم‌شکلی کشیده پیداکرده‌اند که تا حدودی چراغ‌های جلوی نیسان پولسار را تداعی می‌نمایند.

 جلوپنجره و سپر جلو هم‌ عوض شده و فرم این دو باهم تا حدی یادآور جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل لکسوس می‌باشند. در بخش عقب هم شاهد تغییرات جامعی هستیم که در اینجا هم الهامات از دیگر خودروهای معتبر مثل چراغ‌های سوزوکی کیزاشی شباهت داشته و سپر، پروژکتورها و فرم کلی عقب نیز فرد را به یاد تویوتا یاریس سدان می‌اندازد.

اما الهام از خودروهای معتبر جهانی خصوصاً برای خودروسازان رده پایین هرگز امر بدی وجود ندارد ولی به شرطی که این الهامات با هماهنگی کامل بکار روند یعنی چیزی که در ساینا هیچ گاه به چشم نمی خورد. همچنین طراحی و پیاده سازی کابین این خودرو در مقایسه با تیبا تغییر زیادی را تجربه نکرده و همچنان یک طراحی تماماً بی آلایش را مشاهده می کنیم.

کیفیت متریال به‌کاررفته در کابین چندان بالا نیست و سایپایی‌ها برای خودرو ساینا از پلاستیک خشک در بیشتر قسمت‌ها استفاده کرده‌اند. طراحی داخلی ساینا برادر بزرگ‌ترش یعنی تیبا کمی شیک‌تر میباشد. سایپا در طراحی داخلی ساینا از یک نمایشگر کوچک شبیه نمایشگر پژو ۲۰۶ به کارگیری نموده است.

 پیاده سازی درهای این خودرو هم نسبت به تیبا عوض شده که اگرچه باز و بسته کردن درهای خودرو را برای سرنشینان راحت‌تر کرده اما هنوز هم طراحی شلخته و فارغ از نظمی دارد. در مجموع با اعتنا به طراحی دوباره صندلی‌ها، نسبت به تیبا در ساینا فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرا میگیرد.

 سایپا این خودرو را در دو تیپ اس ایکس و ای ایکس عرضه نموده است که هردو تیپ به‌طور مشترک دارنده امکانات پایه ساینا شامل فرمان هیدرولیک، دو ایربگ، ترمز ABS و EBD، ایموبلایزر، گرم‌کن شیشهٔ عقب، پنجره‌های برقی جلو، تنظیم ارتفاع کمربندهای ایمنی و نور لامپ‌های جلو، پروژکتورهای جلو و عقب، قفل مرکزی، سیستم صوتی MP3 که مجهز به درگاه USB و AUX، نمایش دمای بیرون و ریموت کنترل میشود و تیپ EX که ورژن فول‌آپشن ساینا به حساب می آید علاوه بر آنچه بیان شد مجهز به پنجره‌های برقی عقب، تهویه اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی، سنسور دنده‌عقب و رینگ آلومینیومی نیز است.

صندلی‌ها نسبت به تیبا کمی ارگونومیک تر گردیده و به همان میزان از راحتی بیشتری برخوردار می‌باشند. این خودرو دقیقاً به عبارتی پیشرانهٔ تیبا را در قلب خویش جای داده است که آن‌هم در اصل همان موتور پراید میباشد که به وسیله موسسهٔ EF آلمان تغییراتی در آن ایجادشده و با افزایش حجم، قدرت و گشتاور تولیدی آن بیشتر شده‌است.

حجم این موتور ۸ سوپاپ که M15 نام دارد ۲۰۰ سی‌سی نسبت به موتور پراید بیشتر بوده و ۱۵۰۰ سی‌سی حجم دارد. این پیشرانه در سری‌های قبلی تیبا ۸۰ اسب بخار قدرت داشت البته به‌تازگی سایپا با ایجاد تغییراتی قدرت آن را به ۸۷ اسب بخار و گشتاورش را به ۱۲۸ نیوتن متر افزایش داده میباشد.

دیانا بازدید : 51 سه شنبه 25 شهریور 1399 نظرات (0)

ام جی موتور یک شرکت بریتانیایی است که در سال 1924 تاسیس شد. این کپانی علاوه بر سدان، خودروهای کوپه و اسپرت نیز طراحی و تولید می کند. نام این برند از کلمه موریس گاراژ گرفته شده است. ام جی در حال حاضر شرکت های تابعه سایک موتور چین می باشد. خودرو ام جی 360 از سری محصولات سدان این کمپانی است که شرکت خودروسازی آذربایجان از سال 1396 آن را مونتاژ و آن را در دو نسخه معمولی و توربو وارد بازار داخلی خرید و فروش خودرو در کشورمان کرده است. ام جی 360 در واقع نخستین خودرو موریس گاراژ مونتاژ شده در کشورمان نیز به حساب می آید.

طراحی خودرو ام جی 360

در نگاه اول با یک سدان خوش استیل و طراحی قابل قبول برخوردار هستیم. جلوپنجره ی کرومی تا چراغ های اصلی کشیده شده و اندازه نسبتا کوچکی دارد. چراغ های روز به صورت ال ای دی در گوشه های بالای سپر تعبیه شده اند. به طور کلی حجم پردازی های صورت گرفته در بدنه از هرگونه اغراق به دور بوده و فرم بسیار خوبی دارد.

ام جی

در داخل کابین یک نمایشگر 8 اینچی لمسی با قابلیت کنترل تلفن همراه قرار دارد. بیشتر قسمت های کابین از جنس پلاستیک سخت است ولی در برخی از قسمت ها مانند روکش صندلی ها و پنل درب ها از چرم خوبی استفاده شده است. فضای ارائه شده نیز برای هر دو ردیف خوب ارزیابی می شود.

مشخصات فنی و ایمنی ام جی 360

پیشرانه ام جی 360 توربوشارژ 1.5 لیتری با 130 اسب بخار است که گشتاوری معادل 210 نیوتن بر متر دارد. نیروی تولید شده توسط یک جعبه دنده 6 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو می رسد. ام جی 360 در عرض 9.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. حداکثر سرعت این خودرو 200 کیلومتر بر ساعت است و در سیکل ترکیبی 6.6 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر می سوزاند. استاندارد آلایندگی این پیشرانه در یورو 5 بوده و گنجایش باک آن 55 لیتری است.

خودرو ام جی 360 با دریافت 5 ستاره از موسسه ایمنی چین، توانسته نمره قابل قبولی را در این بخش به دست آورد. از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می توان به دو کیسه هوای راننده و جانبی نام برد. سیستم ترمز نیز از نوع ای بی اس چهارکاناله بوده و ترمز جلو و عقب از نوع دیسکی هستند. علاوه بر این ام جی 360 از سیستم های پایداری ABS،EBD ، BA، CBC و ESP بهره می برد.

امکانات و مشکلات خودرو ام جی 360

خودرو ام جی 360 تجهیزاتی نظیر سنسور پارک عقب و دوربین دید عقب، چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع و چراغ بدرقه، شیشه بالابر برقی هر 4 درب، تنظیم برقی آینه های جانبی-مجهز به گرمکن، سانروف برقی، صندلی راننده تنظیم 6 جهته و صندلی کمک راننده 5 جهته، روکش چرمی، صندلی های عقب تاشونده مجهز به ایزوفیکس، چراغ‌های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ روشنایی روز، صندلی با روکش چرمی، سیستم صوتی مجهز به دو بلندگو و دو تیوتر، تهویه مطبوع به همراه فیلتر تصفیه هوا، سنسور پارک و دوربین دید عقب و نیز سیستم نشانگر میزان باد تایرها ارائه می کند.

ام جی 360 باوجود امکانات خوبی که برای شما فراهم می کند فاقد برخی از امکاناتی است که در اکثر خودروهای امروزی قابل مشاهده است. این تجهیزات شامل کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، نویگیشن ماهواره ای، ایربگ های پرده ای و جانبی است.

این خودرو توسط گروه خودروسازی آذربایجان مونتاژ می شود که گستردگی دفاتر خدمات آن در کشور چندان زیاد نیست و ممکن است افراد را با مشکل رو به رو کند.

کمبود لوازم یدکی یکی از مشکلات جدی برای خودروهای وارداتی و یا چینی در کشورمان به حساب می آید بخصوص خودروهایی که از نمایندگی و پوشش خدماتی کمی در کشور برخوردارند. درصورتی که در شهر شما نمایندگی آذیکو نباشد ممکن است شما را به دردسر بیاندازد.

دیانا بازدید : 49 چهارشنبه 12 شهریور 1399 نظرات (0)

 

گروه خودرو سازی سایپا در سال 1395 یکی از هاچ بک های جدید خود یعنی کوییک را معرفی کرد. این خودرو با دارا بودن جعبه دنده اتوماتیک به عنوان نخستین خودرو تولید ملی با گیربکس اتوماتیک شناخته می شود. علاوه بر این، خودرو کوییک را فیس لیفت تیبا 2 می دانند. این خودرو در سه نسخه پایه، فول و پلاس به بازار خرید و فروش خودرو عرضه شده است که به ترتیب با نام های SE، SE-A، SE-A LUX نام گذاری شده اند. این نسخه ها تفاوتی در مشخصات فنی با یکدیگر نداشته و از نظر تجهیزات با یکدیگر متفاوتند.

کوییک روی پلتفرم X200 ساخته شده یعنی همان پلتفرمی که در ساخت تیبا و ساینا به کار رفته که باعث شباهت آنها به یکدیگر شده است. اما کوییک از طراحی به روز و اسپرت تری برخوردار است. در داخل کوییک نیز از پلاستیک خشک استفاده شده و تنها نقطه قابل توجه آن نمایشگر 7 اینچی آن است.

مشخصات فنی خودرو سایپا

خرید سایپا کوییک

پیشرانه ای که کوییک از آن بهره می برد 1.5 لیتر 4 سیلندر با 8 سوپاپ است که قدرتی معادل 87 اسب بخار در 5300 دور بر دقیقه دارد. حداکثر گشتاوری که این موتور می تواند تولید کند 128 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه است. سیستم انتقالی که برای کوییک در نظر گرفته شده 5 سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT است. متاسفانه این پیشرانه علاوه بر کوچک و ضعیف بودن از شتاب اولیه 16 ثانیه برخوردار است که اصلا عدد خوبی به حساب نمی آید. سوخت ترکیبی سایپا در نسخه دستی معادل 7 کیلومتر و در نسخه اتوماتیک 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر است اما به نظر در تست واقعی این مقدار بیشتر باشد. ایمنی کوییک نیز به سایر خودروهای ملی مانند تیبا و پراید شباهت دارد.

تجهیزات کوییک

از امکاناتی که این هاچ بک در اختیار شما قرار می دهد می توان به سیستم پایش باد تایرها، سیستم هشدار سرقت، قفل اتوماتیک درها، سنسور پارک عقب، پشتی برقی صندلی راننده، کامپیوتر سفری، دماسنج بیرون، فرمان برقی، سیستم تهویه دیجیتال، آینه‌های جانبی برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، چراغ‌های روشنایی در روز، نمایشگر هفت اینچی لمسی، دوربین دید عقب، دو ایربگ، کروز کنترل، ترمزای بی اس و ای بی دی،  کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان و بلوتوث اشاره کرد که این موارد بیشتر در نسخه  SE-Aاتوماتیک وجود دارد و برخی از موارد گفته شده در نسخه دستی ارائه نمی شود.

این خودرو با وجود عملکرد نچندان خوب جعبه دنده، کیفیت ضعیف قطعات، پیشرانه کوچک و ایمنی پایین به علت قیمت عرضه نسبتا پایین، توانست فروش خوبی را به دست آورد. علاوه بر این این خودرواز ویژگی های مثبتی مانند:  نمایندگی های گسترده در کشور، امکانات و تجهیزات زیاد و فضای نسبتا خوب کابین اشاره کرد. همچنین جمع و جور بودن این خودرو برای افرادی که در شهرهای پرترافیک تردد دارند، مناسب ارزیابی می شود. از رقبای این خودرو می توان به برلیانس H220، پژو 206 تیپ 5 اشاره کرد که از میان آنها پژو 206 از موتور قوی تری برخوردار است اما قیمت بالاتری دارد.

 

دیانا بازدید : 57 سه شنبه 21 مرداد 1399 نظرات (0)

قبل از هرچیز بدانید که یک خریدار پس از پس زده شدن از اعلام بها به وسیله شما، برای بار دوم تماس نمی‌گیرد. از سویی دیگر، ارزش‌گذاری پایین‌تر از استاندارد نیز شما را با دردسرهایی نظیر چانه‌زدن بیش تر از اندازه، شک وتردید و شبهه نسبت به سلامت ماشین و نگرانی از اشتباهات پنهانی خودرو روبه‌رو می‌نماید. پس کوشش نمایید به‌شکل واقع بینانه قیمت خودرو را برای خودرو گزینش فرمائید. و این روز ها با توجه به سایت های خرید و فروش خودرو انقلابی در بازار آنلاین خرید و فروش خودرو به وجود آمده که هر کدام به شکلی دوست دارند مردم را راضی کنند.

برای به‌دست آوردن ارزش آخری وقت بگذارید. به پیشنهاد‌های دوست و آشنا یا این که یکی دو تا از سایت های اینترنتی بسنده نکنید. کلیه‌ حالت ها را بررسی فرمائید. از سال تولید،‌ مدل، رنگ، میزان پیمایش، آپشن‌های کارخانه، تجهیزاتی که خودتان نصب کرده‌اید، سلامت تایرها، سلامت فیزیکی، رنگ‌دار بودن بدنه و در نهایت وجود یا این که عدم وجود سیستم صوتی حرفه‌ای میتواند روی بها آخرین تأثیرگذار باشد.

قیمت و ارزش‌گذاری خودرو امری پیچیده نیست. البته در نهایت آسانی سختی ‌های مرتبط با خودش را نیز دارد. در شرایطی که مرحله‌ی نظارت بازار را به‌خوبی پشت سر گذاشته باشید، می دانید که طبق تجربه‌ خریدار مایل میباشد درصدی از شما تخفیف بگیرد. به همین ادله فقط به میزان موردنیاز روی ارزش تصویب شده خود بیفزایید. اگر که فکر شیطنت کنید و بیشتراز حد انتظار روی ارزش بکشید، آن وقت است که می بایست سال ها چشم به راه یک تماس بمانید. تکنیک اساسی برای این قسمت این میباشد که قیمت مورد نظرتان را رُند یا این که همان گِرد نمائید. چند صد هزار تومانی که برای کناره‌ی چانه‌زنی در لحاظ گرفته‌اید به خریدار این سیگنال را می‌فرستد که شما یک دلال حقیقی و واقعی میباشید.

یادتان باشد شما نفر اول و آخر نیستید که مشتری برای خرید سراغش می آید. پس ‌در شیک کردن ظواهر خودرو زیادی اغراق نکنید. تصور نکنید اینکه روی صندلی‌ها پلاستیک بکشید یااینکه سپر را درون پوشش قرار بدهید، دیگر منسوخ شده‌است. حتی گهگاه این مبادرت سبب تردید مشتری نیز میشود.

منظور از پاک کردن خودرو، تمیز کاری همگی‌مکان های آن میباشد. غیر از فضای بیرونی که او‌لین تأثیر را میگذارد، تلاش کنید حتی ریزه‌کاری‌های درون کابین را نیز تمیز کنید. جاروکشی پایین صندلی‌ها، لای درب‌ها، صندوق عقب و حتی پاک کردن سقف خودرو تأثیری چشم‌گیر بر مشتری حقیقی رادارد. با احتیاط کل فضای تحت کاپوت یا این که اتاقک موتور را نیز از شر روغن سوخته و بقیه نشتی‌ها را تمیز نمائید. شست‌وشوی قالپا‌ق‌ها، دور لنت‌ها و لاستیک‌ها حساسیت شما‌را نسبت به نگهداری از خودروتان به رخ می کشد. آینه‌ها را نیز برق بیندازید. حتی آینه‌ی اواسط. مشتری به طبع یک‌توشه هم که گردیده پشت دستور خودرو قرار میگیرد.

تأثیر یک اسپری چند هزار تومانی میتواند ارزشی صد هزار تومانی داشته باشد. لکه‌گیری بدنه، تعویض شیشه شکسته و صافکاری سوای رنگ شاید برای شما در آن بازه زمانی‌ هزینه‌بر باشد اما بدون هیچ شک و تردیدی دست شما‌را برای ارتقاء بها گشوده می گذارد. وسایلی که از لحاظ شما جلوه‌ی تزیینی دارند، شاید از نگاه مشتری آزاردهنده باشند. عروسک، برچسب‌های تبلیغاتی، پشت‌سری‌های اسپرت، دسته‌دنده‌ی جوانانه، سایه‌بان و کنسول میانی برای خیلی‌ها جذابیتی ندارد.

ازار را شناخته‌اید، ارزش گذاری کرده‌اید و خودرو را برای دیده شدن فراهم کرده‌اید. پس نوبت عرضه میباشد. قبل‌تر گفتیم که فضاهای فروش را از پیش محاسبه فرمائید. اطلاع رسانی‌ در نشریات مکتوب، سپردن به نمایشگاه‌ها، چسباندن آگهی روی شیشه یا عرضه‌ در وبسایت‌های خرید و فروش اینترنتی خودرو، هریک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

دیانا بازدید : 71 یکشنبه 11 خرداد 1399 نظرات (0)

مردمی که طاقت انتظار کشیدن در پشت چراغ قرمز ندارند، آنانی که حوصله رانندگی با آرامش و نظم را ندارند، افرادی که همیشه عجله داشته و یا باید در وقت صرفه جویی کنند و غیره از مشتریان بی چون و چرای این وسیله هستند.

اغلب این انگیزه ها در یک نگاه خلاصه می شود و آن اینکه با موتور سیکلت کاری را می توان انجام داد که از عهده هیچ وسیله دیگری بر نمی آید. مثلاً انواع لایی کشیدنها در بزرگراهها، چراغ قرمز رد کردنها، عبور از محل ممنوعه، پارک کردن در هر نقطه ممکن و یا متأسفانه ارتکاب به جرائم و بزهکاری!

خوب حال این پرسش به ذهن هر انسانی متبادر می شود  که چگونه و با چه ابزاری می توان تخلف یک موتور سوار را به پلیس ترافیک و امنیت گزارش داد؟آیا همگی آنها پلاک صحیح و سالم دارند؟ آیا همگی آنها دارای شماره شاسی و بدنه قابل تعقیب هستند؟

 

در هر صورت با نگاهی ساده به اطراف خود به راحتی می توان دریافت بسیاری از راکبان موتور سیکلتها به لحاظ عدم خوانا بودن پلاکهایشان(چه سهواً و چه تعمداً) می توانند به راحتی، حداقل جرم و تخلف ترافیکی مرتکب شده و بدون ترس از جریمه و توقیف شدن به راهشان ادامه دهند!

آیا حقیقتاً پلیس ترافیک قدرت مهار تخلفهای گسترده و خطر آفرین موتورسیکلتهای متحرک درون کلان شهرها را دارد و یا اینکه باید تصمیصی دیگر اتخاذ شود؟

چرا موتور؟

تهرانی‌ها با مشکل کشنده‌ای به نام ترافیک، خصوصا از نوعِ طرحِ ترافیک و طرحِ زوج و فرد و جای پارک دست و پنجه نرم می‌کنند. خرید موتور سیکلت را به راحتی از نمایشگاه ها و فروشگاه عای موتور سیکلت انجام دهید. البته ترافیک این روزها دیگر فقط مشکل تهران نیست. خصوصا برای کسانی که محل کارشان در محدوده‌های پرترافیک واقع شده، رفت و آمد گاهی به بدمزه‌ترین قورباغه هرروز تبدیل می‌شود که متأسفانه یک قاچ از آن را باید حتماً در ساعت ترافیک عصر و در مسیر برگشت ببلعند. این وسط یک وسیله‌ی ارزان و بی‌ادعایی پیدا می‌شود به نام موتور که می‌تواند خودِ اسبِ سپید ِشما باشد. شما هم شاهزاده. موتور در تهران چند چیز ِ خیلی مهم را ندارد: طرح، ترافیک، جای پارک و از همه این‌ها مهمتر: هزینه! موتور هم خریدنش ارزان است، هم هزینه نگهداری و بیمه مسئولیت مدنی‌اش ارزان است، و هم در مقابل یک خودروی سواری، تقریباً سوخت مصرف نمی‌کند. صف پمپ بنزین هم خصوصا اگر بنزین سوپر بزنید، منتفی است!

چرا موتور نه؟

اگر مسافت‌های طولانی را هر روز در اتوبان طی می‌کنید، اگر هماهنگی عصبی عضلانی کافی ندارید، اگر اضافه وزن شدید دارید، اگر مجبورید هر روز لباسِ اتوکشیده به تن کنید، اگر در مسیرتان شیب‌های تند وجود دارد، موتور را بیخیال شوید! حداقل به عنوان ِ یک وسیله نقلیه روتین باید بیخیال شوید و فقط برای خرید از سوپر و بقالی و اداره برق و امثالهم از آن استفاده کنید.

اول باید چی را ببینم؟

اول باید مشخص کنید که موتور را برای چه کاری می‌خواهید، چقدر بودجه دارید، و چقدر سوار می‌شوید! این‌که قصد دارید در اتوبان هم از موتور استفاده کنید یا خیر، فاکتور بسیار مهمی است. خصوصاً وقتی کمی اضافه وزن داشته باشید، و کسی هم که ترک موتور نشسته کمی اضافه وزن داشته باشد، باید قید اتوبان و سربالایی را با موتورهای ضعیف و ارزان‌قیمت بزنید! راه نمی‌رود آقا! نمی‌رود! پس اول باید بدانید که موتور را برای چه می‌خواهید. معمولا تنها سوار می‌شوید یا دونفره، معمولا یک کیسه پر وسیله همراه دارید یا نه و… و از همه مهتر: حال و حوصله گاز و کلاچ کردن دارید یا اتوماتیک سوار هستید!؟ بعله! موتور هم مثل ماشین از این قرتی‌بازی‌ها دارد!

اقساط

بازار آنقدر کساد است که تقریبا همه مغازه‌ها، اگر با قیافه‌تان به مشکل بر نخورند، چکی هم می‌فروشند. هر مغازه بسته به اینکه چقدر ازتان خوشش بیاید، بین ۳۰ تا ۷۰ درصد مبلغ را نقد می‌خواهد، و مابقی را اقساط حساب می‌کند. برای موتورهای بالای ۵ میلیون تومان، عرف قسط ماهیانه، ۸۰۰ الی ۱ میلیون تومان است.

آب‌بندی

آب‌بندی موتور، مثل ماشین‌های قدیمی، خیلی مهم است. حدودا تا ۷۵۰ کیلومتر اول، کلا گاز دادن به موتور را فراموش کنید. خیلی آرام و مهربان رفتار کنید. اجازه دهید موتور درست آب‌بندی شود. در غیر این صورت، تا آخر عمر کاری آنطور که باید و شاید همراهتان نخواهد بود.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 408
  • بازدید سال : 8,368
  • بازدید کلی : 18,061